Alla inlägg den 2 april 2010

Av Rozanna Pettersson - 2 april 2010 20:01

Hejsan alla intresserade bloggläsare!!

Jag har just skapat en blogg här, min inrikting är hälsa och vikt! Jag har ifrån 11 års ålder haft problem men vikten, som 13 åring vägde jag 72 kg som 15 åring 92 kg. Jag har ganska låg förbränning så jag behöver inte äta så mycket för att gå upp i vikt detta suger totalt. Jag har ju aldrig varit en storätare men mina svagheter är chips och det var från jag börja käka dem i 10 års ålder vikten öka snabbt! Som 19 åring vägde jag hela 99 kg jag kom iallafall aldrig över 100kg sträcket vilken känns skönt!

När jag var 19 började med bättre vanor, åt runt 1200kcal och  motionerade varje dag i minst 30 minuter.

Och det resulterade i minus 27 kg på 1 år, så jag vägde 72 kg en vikt jag trivdes med men helst skulle jag ha viljat gå ner kanske 5 kg till för att känna mig jätte nöjd!

När jag vägde som minst träffade jag min sambo och då sluta jag motionera,  äta mer igen och det resulterade att jag på 2 år gick upp 10 kg och sedan blev jag gravid och gick upp till 88 kg. När min dotter föddes gick jag ner till 83 kg och nu 3 månader senare står vågen på dryga 81 kg.

Nu vill jag komma i form, få en kropp och en vikt jag aldrg haft som vuxen! Jag vill ner till 67 kg då har jag ca 14 kg att tappa i vikt!!

På måndag börjar min kamp igen. har kört lite nu i mars men det blev bara minus 2,5 kg men efter två veckor men massa chips så gick jag upp 1,5 igen!

PÅ måndag börjar jag pulver diet, nutrilett och allovea det ska jag enbart hålla på med i en vecka, hopppas verkligen att jag klarar av det. Om vågen visar minus så kör jag en vecka till!! Sedan så börjar mitt nya liv med inget snacks i veckorna och när det festas tlll så är det i måtliga mägnder!! Jag hoppas att många vill föja min väg, och tror på mig!!!

På måndag börjar mitt bloggande, ska försöka blogga ett par dar i veckan och min mät och viktdag är på Måndagar!!

 

Ha en bra påsk så skriver jag på måndag igen!!!

 

    

 

Start bilderna på min stora feta kropp!!! Som ni ser lider jag av bukfett!!

Presentation

Hej alla!
Jag är en tjej på 23, nybliven mamma som nu vill få en kropp som aldrig förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards